Hello Hello,

Assalamualaikum,

Im back!!!! hehe




Okay today nak cerita pasal drama Setia Hujung Nywa. Hrmmm.. actually i just watched the first episode sampai habis. Tapi semua orang kata cerita tu best. So saya ni tak tau la sangat pasal drama ni. Saja nak share kat korang the sinopsis.

http://www.budiey.com/sinopsis-drama-bersiri-setia-hujung-nyawa/


Hah, check that link, dia bagi sinopsis lengkap punya. Sinopsis novel pun ada sekali.

Saya dah baca the novel. Beli pun kebetulan je. At that time i was so bored and just pick a novel yang saya rasa macam ok based on the sinopsis belakang buku. Sekali balik rumah kak mira kata yang novel tu dah jadi drama kat tv3. Hah, tercengang sekejap. Kan sekarang ni makin banyak drama based on novel. Me as a peminat novel tak berapa suka tengok drama adaptasi ni sebab sometimes dia kill my perfect imagination for some character. Bila saya baca novel tu saya suka sangat ngan watak si polan ni, sekali dalam drama si polan dah jadi orang yang paling annoying di dunia. Rupanya dalam drama dia tak seperfect yang saya bayangkan.

For me cerita novel dia macam tergantung sikit. Tapi rasanya drama punya lagi best kot. Even saya tengok drama dia sikit-sikit je dah tau yang drama version memang lain compare to the novel. Sampai sekarang i dont really get why people suka sangat drama ni. Maybe i should go and watch some of the episode dengan betul-betul. Baru la boleh judge kan. :D