As you know, lepas SPM selesai saya memang jarang sangat keluar dari rumah dengan orang lain selain family. Memang kebanyakkan masa dihabiskan untuk memanjakan diri atas katil. And i don't have any problem with that. Ok, maybe adalah sikit pasal duit and i don't take it seriously pun. ≧◡≦

Kerja saya hanya jaga rumah. Nampak macam senang kan?? 'Alahh kemas rumah je kot. Tu pun nak kecoh ke?? Aku sejak kecik dah kena buat everything sendiri.' Kau lain aku lain k.



I personally think that buat kerja kat luar mungkin lagi senang daripada kerja dalam rumah. House chores tu takkan pernah habis. Nak-nak lagi bila ada budak dalam rumah. Lagi la boleh gila dibuatnya. Baru je habis kemas dah bersepah lagi. Sabar jela.

Sooo saya dah faham dah kenapa housewife ni temper dia semacam sikit. And they do need a maid even though dorang duduk rumah. I really respect those moms out there yang kerja tapi takde maid. Balik rumah lepas kerja, kau dah takkan pikir benda lain dah. REHAT = TIDUR Tapi bila nampak rumah macam tongkang pecah, terus hilang rasa nak tidur. Serabut je yang ada. Mana nak urus anak, urus rumah, urus laki, urus kerja lagi.





Now, i really do sound like a mom. hahahahahahaaha.

Saya mengeluh mungkin sebab saya tak berapa faham hati seorang ibu. Tapi saya rasa macam 'i got that picture'. Okay anak-anak, hargailah ibu anda. Sesungguhnya syurga tu kat telapak kaki ibu. Jangan lupa pulak nak appreciate your maid/orang gaji/pembantu rumah/bibik korang. Kerja dorang memenatkan jadi layanan yang baik do help. Treat others the way you want to be treated  ^◡^

THE END. hihihihi *gelakgedik*