Akhir-akhir ni perasaan selalu berkecamuk. Semua yang saya plan semua tak jadi. Ada je benda yang tak kena. Lepas tu mula la rasa marah geram n tak puas hati. Rasa ditipu rasa tak adil. Rasa macam i let everyone down. Rasa macam ditinggalkan terkapai-kapai sendirian. Konon takde pape tapi akhirnya break down jugak. Ingatkan hati ni kuat rupanya tak semegah mana pun. 


Bila dah tak kuat apa yang patut kita lakukan?? At first, memang melayan perasaan lah kau sensorang dengan mengurung diri dalam bilik. Menangis mengenang nasib diri. (aduhhh kesiannya budak ni) But then syukur Alhamdulillah saya tersedar dari lamunan, mimpi panjang yang takde penghujungnya n kembali ke dunia yang nyata.


Hey, you're not alone in this world!!

Allah is ALWAYS there for you!!


Dushhhh, lepas tu baru tersedar. Why not i solat n mintak Allah tenangkan hati. Mintak petunjuk-Nya. Allah tu Maha Mengetahui, semua perkara yang terjadi ada hikmahnya. Kenapa nak bodohkan diri melayan perasaan yang mungkin sampai bila-bila pun tak reda. Allah tu sentiasa mendengar. Segala yang terlintas dihati, Dia tahu. Tak perlu ditranslatekan dengan kata-kata. Memang mengadu masalah kita dengan Allah tu lebih baik. Hanya perlu yakin dengan kuasa-Nya, In Shaa' Allah kita mampu mengatasi segala masalah. 


Memanglah mana ada hati yang boleh baik kembali normal dalam masa beberapa saat. Tapi bila fikiran dah lebih tenang, kita boleh nampak positif n negatif nya sesuatu perkara. Betul tak???